2020年4月19日 星期日

黑糖裸麥麵包 (by 韋太烹飪教室) - 食譜及材料分析


黑糖裸麥麵包 (韋太烹飪教室)
** 請大家到 [韋太烹飪教室] Facebook專頁贊好比個 [LIKE] 多多支持 !  **








[歡迎在韋太烹飪教室Facebook 專頁內分享心得或交流]



食譜來自網上不同食譜,經過參考及實習後自行微調。(不知終極原創者)
食品的最終味道,會因材料的品牌選購不同,做出來的味道會有差異。
食譜搓揉係非常之濕、黐手是正常,因為網上太朋友自學做麵包,麵糰經常唔夠水份,搓唔到起筋,見麵糰濕又不停落粉,影響成品唔夠鬆軟及麵糰缺水。
所以,麵粉的蛋白質含量及製作當天的室溫,會有很大的差異。請多留意。


以下是韋太對所用的材料分析:

裸麥粉我用Bob’s Red Mill 有機黑裸麥粉,高筋粉 (韓國粉)
低筋或中筋粉都可以,今次見有包中筋粉,就落左Bob's All purpose 中筋粉去代替低筋粉。

其實要做裸麥麵包,有法包粉就最好,因為做歐陸式麵包,唔係要做好似港式麵包一樣鬆+彈,所以麵粉的筋性唔要太強,如果唔用或買唔到法包粉,可以用高筋+低筋去代替。

黑麥芽精一定要落,係提升麵包的麥香味道,唔好以為用朱古力粉就代替顏色。

* 有網友話網上有食譜用高筋粉+全麥粉做出來都似 Outback 麵包,大家可以參考材料
   成份,就知所謂似與唔似,可能好難分別 ** 

裸麥粉與全麥粉的分別: 
全麥麵粉:全麥麵粉由小麥而來,也就是小麥粉中包含其外層的①麩皮(磨麵粉後,篩下小麥的外層殼),使其內胚乳和麩皮的比例與原料小麥成分相同,用來製作全麥麵包和小西餅等使用。
裸麥一般用來製作酸種麵包。讓裸麥麵包能夠帶有香氣和些微的酸度。

裸麥麵粉:
裸麥又稱黑麥,裸麥麵粉也就是黑麥麵粉,裸麥麵粉是由裸麥磨製而成,因其蛋白質成分與小麥不同,不含有麵筋②(麵粉中的蛋白質,也是決定麵粉品質的主要因子),多數與高筋小麥粉混合使用。


Molasses 糖漿 我用另一款英國品牌,貪佢平啲。(City Super 買,340克,約30元左右)
City Super 有一款金師出品的 黑糖漿,我未試用,但好經濟,454克約 $22
網上經常多人用: Brer Rabbit (白兔牌)355ML 44元。

包面裝飾: (唔買就用少許高筋粉裝人飾都可以)
玉米 CitySuper 有售,唔好買錯粉狀,係黃色粗粒。(不是每間烘焙店有售)

** 製法請跟一般麵包製作過程 (這裡不會再寫)但要注意麵糰鬆弛滾圓的力度跟平日做Q彈的港式麵包,只用7成力便可以 ** (即無需拉緊)

** 我用低溫發酵方法,早一晚搓好麵糰,放入雪櫃12小時後取出,回室溫,跟住排氣、分割,鬆弛等等 ** 
注: 用低溫發酵方法,麵包更加鬆軟

以下兩本都係韋太出的麵包書,有興趣可以到書店查詢。

韋太其他14本個人食譜著作: 

http://irenechanwai.blogspot.com/2015/08/2009-2015.html






   查詢韋太每月私人教授課程內容,請按此查看 !  


** 入爐溫度: 200度,焗約15-18分鐘,小心焗濃,焗到10分鐘,可以再打開爐,
在包面再噴多一次水份 **


牛油,我是將無鹽牛油,室溫放軟,用電動打蛋器打至乳白色,放入啣袋,再唧在保鮮紙上,放入雪櫃雪硬。
(因為在Outback 試食時,試左好耐都係覺得只係牛油味,可能佢用品牌較好的牛油,所以吃入口覺得好香滑。)
網上有朋友教加入酸忌廉,大家可以試下,但酸忌廉普通超市未必有得賣,個人覺得用量少,可以唔用,因為我在店內問店員,搽的是否只是牛油嗎? 店員答是牛油。當然,配方成份她未必知,但大家可以在成本方面諗下,一般餐廳都係供應牛油搽麵包,高級餐廳或者做多少少,就係打鬆牛油再雪硬,方便成個雪糕球給大家。



黑糖裸麥麵包 (韋太烹飪教室)

麵種製法:  @50 x 4 = 200

高筋粉     125
清水       75
即用依士   1/4 茶匙
        1/4 茶匙

做法:
將所有材料混合搓揉5-8分鐘至表面光滑,用膠袋包好。
放室溫4小時或放入雪櫃冷藏15-20小時後才使用。

麵種發好,可分4份用保鮮紙包好,唔用放冰格,下次使用前提前一晚放雪櫃
冷藏格回軟使用。(保存期3-6個月)



主麵糰材料 :
A)     祼麥粉  50  +  高筋粉 160 + 低筋粉 40  
B)     黑麥芽精  10  
C)     Molasses糖漿  30 + 黑糖 40
D)    即用依士 6 
E)     清水 120-125   (要視乎高筋粉的蛋白質含量,可自行加減)
F)      幼鹽  3
G)    奶粉  4
H)    無鹽牛油/ 固體菜油  10
I)       麵種  50


包面裝飾: (唔買就油少許高筋粉都可以)

玉米 CitySuper 有售,唔好買錯粉狀,係黃色粗粒。(不是每間烘焙店有售)

裸麥麵粉:裸麥又稱黑麥,裸麥麵粉也就是黑麥麵粉,裸麥麵粉是由裸麥磨製而成,
因其蛋白質成分與小麥不同,不含有麵筋。





Bob's Red Mill - Artisan Bread Flour (白色高筋粉) 
呢款高筋做出來的軟包都有麥香味,因為用石磨製作








內部組織,細密有少許綿實,鬆軟。



     麵包內部組織:  





Brer Rabbit Molasses 糖漿  (網上多人用呢個牌子) 


英國牌子  Molasses 糖漿




       金獅糖漿公司出的:  Molasses 黑糖漿  (454克)  大約: $22 (超抵) 









[韋太烹飪教室] Facebook 粉絲專頁

請大家入去按 [Like]










沒有留言:

張貼留言